قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

بررسی۴ کلاهبرداری رایج از طریق اینترنت و به صورت آنلاین از دید وکیل کلاهبرداری

0 8

در این مقاله به بررسی انواعی از روش های کلاهبرداری که منجر به باختن مال و یا زمان و … افراد می شود پرداخته می شود و اقداماتی که لازم است در مواجهه با این گونه کلاهبرداری ها صورت بگیرد بیان می گردد.

مطالب مرتبط
1 از 78

●     کلاهبرداری آنلاین دوستیابی

از آنجایی که اینترنت نقش مهمی در زندگی اجتماعی ما ایفا می کند، با برنامه هایی مانند فیسبوک یا اینستاگرام که هر روز به آن دسترسی داریم، استفاده از برنامه ها برای جستجوی عشق نیز اجتناب ناپذیر است. اپلیکیشن‌های دوستیابی آنلاین این روزها بسیار محبوب هستند و راهی عالی برای ملاقات با شرکای زندگی آینده شما هستند.

من در واقع یک مثال با یکی از دوستانم دارم که به اندازه کافی خوش شانس بود که شوهر آینده خود را در یک سایت دوستیابی پیدا کرد. اما همه سناریوها مانند این “پایان خوش” ندارند و باید بسیار مراقب باشید زیرا هرگز نمی دانید چه کسی را می توانید ملاقات کنید.

کلاهبرداری عاشقانه معمولاً در شبکه های دوستیابی اجتماعی مانند فیسبوک یا با ارسال یک ایمیل ساده به هدف احتمالی اتفاق می افتد و هزاران قربانی را از سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

مجرمان سایبری سال ها با استفاده از خدمات دوستیابی آنلاین از این روش کلاهبرداری سوء استفاده کرده اند. آنها رویکرد خود را فقط با آزمایش واکنش‌های قربانیان بالقوه بهبود بخشیدند. بر اساس تحقیقاتی که در گذشته در مجله جرم‌شناسی بریتانیا منتشر شد، تکنیک‌ها (و روش‌های روان‌شناختی) مورد استفاده کلاهبرداران در کلاهبرداری‌های عاشقانه آنلاین مشابه روش‌هایی است که در موارد خشونت خانگی استفاده می‌شود.

برای اینکه قربانی این کلاهبرداری های اینترنتی نشوید، باید یاد بگیرید که چگونه بهتر از خود محافظت کنید و از اطلاعات وکیل کلاهبرداری استفاده نمایید . با دانستن اینکه صدها زن و مرد از سراسر جهان قربانی این کلاهبرداری های آنلاین هستند، توصیه می کنیم از این نکات امنیتی برای قرار یابی آنلاین دفاعی استفاده کنید، از جمله علائم هشدار دهنده ای که می تواند به شما کمک کند تا به یک هدف آسان تبدیل شوید. من همچنین خواندن این داستان‌های واقعی را توصیه می‌کنم و از آن‌ها یاد بگیرید، تا گرفتار این کلاهبرداری‌های آنلاین نشوید:

یک زن پس از ملاقات با دو مرد در یک سایت دوستیابی 1.6 میلیون پوند از دست داد

یک زن پس از عاشق شدن با پروفایل جعلی فیس بوک، 300 هزار دلار از دست داده است

یک زن 50 هزار دلار پس انداز زندگی خود را با قربانی شدن یک هنرمند کلاهبرداری سایبری از دست داد.

●     کلاهبرداری با کارت تبریک

چه مراسم تولد و … و چه عید باشد، همه ما انواع کارت‌های تبریک را در صندوق پست ایمیل خود دریافت می‌کنیم که به نظر می‌رسد از طرف یکی از دوستان یا افرادی که برایمان مهم هستند آمده است.

کلاهبرداری با کارت تبریک یکی دیگر از کلاهبرداری های اینترنتی قدیمی است که توسط عوامل مخرب برای تزریق بدافزار و جمع آوری با ارزش ترین داده های کاربران استفاده می شود. اگر چنین ایمیلی را باز کنید و روی کارت کلیک کنید، معمولاً با نرم افزارهای مخربی روبرو می شوید که در حال دانلود و نصب بر روی سیستم عامل شما هستند.

این بدافزار ممکن است یک برنامه آزاردهنده باشد که پنجره‌های بازشو با تبلیغات، پنجره‌های غیرمنتظره در سراسر صفحه راه‌اندازی می‌کند. اگر سیستم شما به چنین بدافزار خطرناکی آلوده شود، به یکی از ربات‌هایی تبدیل می‌شوید که بخشی از شبکه بزرگ‌تری از رایانه‌های آسیب‌دیده هستند. اگر این اتفاق بیفتد، رایانه شما شروع به ارسال داده های خصوصی و اطلاعات مالی به یک سرور تقلبی تحت کنترل مجرمان فناوری اطلاعات می کند.

برای در امان ماندن از سرقت هویت و نقض داده ها، توصیه می کنیم از یک برنامه امنیتی تخصصی در برابر این نوع تهدیدات آنلاین استفاده کنید.

●     کلاهبرداری وام بانکی یا کارت اعتباری

مردم را می توان به راحتی با پیشنهادات بانکی “خیلی خوب برای واقعی بودن” که ممکن است مقدار زیادی پول را تضمین کند و قبلاً توسط بانک تایید شده است مورد کلاهبرداری قرار گیرد.

اگر چنین وام باورنکردنی از پیش تایید شده ای به شما پیشنهاد می شود، از خود بپرسید: “چطور ممکن است بانکی بدون بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت مالی شما چنین مبلغ هنگفتی را به شما پیشنهاد دهد؟” اگرچه ممکن است بعید به نظر برسد که افراد در دام این کلاهبرداری گرفتار شوند، اما هنوز هم تعداد زیادی از افراد هستند که با پرداخت هزینه های پردازش «اجباری» مورد نیاز کلاهبرداران پول خود را از دست داده اند.

در رابطه با کلاهبرداری از کارت اعتباری، گزارش اخیر وکیل کلاهبرداری حاکی از افزایش تعداد تخلفات کارت اعتباری و نقدی در سال گذشته بوده است. برای محافظت بهتر از داده‌های خود و جلوگیری از دسترسی سارقان به جزئیات کارت پرداخت، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. نظارت دقیق بر حساب های خود و نظارت بر تراکنش های آنلاین شما؛
  2. استفاده از خدمات رایگان حمایت از مصرف کننده؛
  3. ثبت نام برای نظارت بر اعتبار رایگان.

 

●     کلاهبرداری با قرعه کشی

این یکی دیگر از کلاهبرداری های اینترنتی کلاسیک است که به نظر قدیمی نشده است. کلاهبرداری بخت آزمایی به عنوان یک پیام ایمیل است که به شما اطلاع می دهد که مقدار زیادی پول برنده شده اید و برای دریافت جایزه یا برنده شدن خود، باید هزینه های کمی بپردازید. خوش شانسی، نه؟!

حتی مهم نیست که شما هرگز خرید بلیط بخت آزمایی را به خاطر نمی آورید. از آنجایی که به برخی از وحشیانه‌ترین تخیلات ما می‌پردازد، مانند ترک شغل و زندگی با ثروت تا پایان عمر، بدون اینکه مجبور باشیم دوباره کار کنیم، تخیل ما به راحتی طعمه سناریوهای شگفت‌انگیزی می‌شود که کسی فقط می‌تواند رویاهایشان را ببیند. اما به محض اینکه متوجه شدید که قربانی کلاهبرداری دیگری شده اید، رویا به پایان می رسد. گرفتار این کلاهبرداری آنلاین نشوید و به این چک لیست نگاهی بیندازید تا ببینید آیا در حال کلاهبرداری هستید یا خیر.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X