قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

هدایایی از جنس خوشامدگویی به مخاطبان

0 17

آیا می‌دانید که هدیه دادن مسری است؟ تعجب نکنید؛ زمانی که شما به کسی هدیه می‌دهید، نه تنها در بدن شما اندروفین ترشح می‌شود، بلکه در بدن اطرافیان شما نیز این هورمون ترشح می‌شود که حس خوبی در مخاطبان ایجاد می‌کند.

این هورمون آغاز حال خوشی است که با هدیه شروع شده است و با هدیه دادن نیز ادامه پیدا می‌کند. هدایایی از جنس خوشامدگویی نیز به همین اندازه در مخاطب شما تاثیر می‌گذارد. اما این تاثیر را در هدایای تبلیغاتی زمانی مشاهده می‌کنید که مخاطب شما وفاداری خود را به برند شما نشان میدهد.

مطالب مرتبط
1 از 78

بیایید نگاهی به تاثیر این دسته از هدایا بیندازیم. بدون شک در انتهای این متن شما به دنبال انتخاب هدیه‌ای مناسب برای خوشامدگویی به مخاطبان خود خواهید بود.

چرا هدایایی از جنس خوشامدگویی اهمیت دارد؟

هدیه دادن از زمان غارنشینی انسان‌ها امری معمول و رایج بوده است؛ حتی انسان‌های اولیه نیز از هدیه برای نشان دادن عشق و محبت خود استفاده می‌کردند. هر چند که جنس هدیه‌ها در آن زمان بسیار متفاوت بوده است، اما اصل هدیه است که از زمان‌های گذشته وجود آن در ذات انسان تاثیر می‌گذاشت.

این روزها نیز این عادت همچنان در میان انسان‌ها باقی مانده است و جزئی جدانشدنی از فرهنگ ما به شمار می‌آید. به گونه‌ای که هدیه‌های مختلفی به مناسبت‌های گوناگون در میان انسان‌ها ردوبدل می‌شود و احساسات آن‌ها را نشان می‌گیرد.

زمانی که شما با هدایای خاص احساس مخاطب خود را هدف قرار می‌دهید، ناخودآگاه او را تشویق به جبران می‌کنید که همین موضوع دستاویزی برای بهره گرفتن از این عادت در تبلیغات شده است. یکی از عادت‌های زیبای هدیه دادن به منظور مهمان‌نوازی است.

تصور کنید مهمانی برای اولین بار به خانه شما می‌آید و شما علاوه بر پذیرایی از او هدیه‌ای نیز برایش تهیه کرده‌اید. زمانی که این هدیه را به او می‌دهید، جایی از قلب و احساس او را برای خود خریده‌اید. به این شکل هدیه شما هر اندازه که کوچک باشد، خاطره‌ای به یاد ماندنی از مهمانی خانه شما در ذهن او به جا می‌گذارد.

این روزها از این ایده خلاقانه در تبلیغات نیز بسیار استفاده می‌کنند. چه چیزی بهتر از این است که با هدیه‌ای کوچک اعتماد مخاطب خود را جلب کنید؟

هدایای تبلیغاتی و استفاده از آن‌ها به عنوان خوشامدگویی

واقعیت این است که هدیه بیش از آن چیزی که فکرش را بکنید بر مخاطبتان اثر می‌گذارد. حال تصور کنید که فردی برای اولین بار نام برند شما را شنیده باشد، یا این که با شما در خصوص حوزه کاریتان وارد صحبت شود و شما با پیشکشی دوست داشتنی به پیشواز او بروید.

می‌توانید تصور کنید که به چه اندازه در روحیه این فرد تاثیر گذاشته‌اید؟ بدون شک هر هدیه‌ای نیرویی فوق‌العاده با خود به همراه دارد که روح و قلب مخاطب شما را در برمی‌گیرد؛ هیچ تفاوتی ندارد که این هدیه به چه اندازه ارزش داشته باشد، ذات هدیه دادن ارزش وجود مخاطب برای شما را نمایان می‌کند.

به همین دلیل است که هیچ صاحب کسب و کاری حاضر نیست که از این تاثیر ویژه بر مخاطب خود بگذرد. از این رو از فرصت‌های مختلف استفاده می‌کند که حسن نیت خود را به او نشان دهد. اما در کدام موقعیت‌ها می‌توان به این شیوه مخاطب را تحت تاثیر قرار داد؟

همایش‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و ایونت‌ها بهترین فرصت برای نشان دادن اهمیت مشتریان و مخاطبان هستند. در این موقعیت‌هاست که می‌توانید مخاطبان را به مشتریانی دائمی و وفادار تبدیل کنید.

از مهمان‌های خود با هدایای ویژه پذیرایی کنید

اگر به دنبال تاثیر هدایا بر افراد مختلف هستید، تنها به برنامه‌های عمومی اکتفا نکنید. گاهی لازم است که در کسب و کار خود افراد خاصی را تحت تاثیر قرار دهید و نظر او را برای همکاری جلب کنید. در این صورت نباید به پذیرایی‌های معمولی بسنده کنید؛ باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که با پیشکش‌هایی غیرمنتظره آن‌ها را حتی برای لحظه‌ای شگفت‌زده کنید.

هر چند هدیه شما کوچک و ناچیز باشد، اما ارزش این کار با قیمت هدیه سنجیده نمی‌شود. یادتان باشد که این ذات هدیه دادن است که بر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد و حس بسیار خوبی از جنس دوست داشته شدن در آن‌ها بیدار می‌کند.

به این ترتیب همکار کاری احتمالی آینده خود را فراتر از روند کار مجذوب خود کرده‌اید. به جرات می‌توان گفت که هدایایی از جنس خوشامدگویی به اندازه‌ای در مخاطب شما تاثیر می‌گذارد که تا حدودی از نتیجه مثبت مذاکره و جلسات خود نیز باید مطمئن باشید.

تاثیر هدیه در تبلیغ برند

مگر نه این که هدف اصلی تمام هدایای تبلیغاتی جذب مخاطب است؟ زمانی که مخاطب را با هدایایی غافلگیر می‌کنید، تمام توجه او را به خود جلب خواهید کرد. می‌پرسید چگونه؟

کافیست که با کمی خلاقیت نام برند خود را در جایی از هدیه مورد نظر خود قرار دهید، جایی که به خوبی در معرض دید باشد و توجه مخاطب را جلب کند.

اگر چنین باشد، شما تمام احساس و حواس مخاطب را یکجا درگیر کرده‌اید. درست در همین زمان است که با بالابردن روحیه مخاطب و برانگیختن احساس شادی در او می‌توانید ارتباط بهتری با او برقرار کنید. تا به اینجای کار بخش اعظمی از کار را انجام داده‌اید، تنها کافیست که با توضیحی کوتاه از برند خود مخاطب را به مشتری ثابت تبدیل کنید.

در این زمان ارتباط دو طرفه‌ای میان شما و مخاطبتان شکل می‌گیرد که نه تنها احساس نزدیکی بیشتری با برند شما می‌کند، بلکه نام آن را در اولین گزینه‌های خود قرار می‌دهد.

نمونه‌هایی از هدایای تبلیغاتی خوشامدگویی

حال که از تاثیر شگفت‌انگیز هدایایی از جنس خوشامدگویی آگاه شدید، حتما شما نیز تشویق شده‌اید که از این راه برند خود را معرفی کنید. اگر نمی‌دانید که از چه هدایایی در این موقعیت استفاده کنید، به شما می‌گوییم که هدایای ترکیبی بهترین انتخاب در این موقعیت‌ها هستند.

اگر تجربه شرکت در سمینار را داشته باشید، حتما دیده‌اید که با هدایای نمایشگاهی شامل هدایای کوچک به مهمانان خوشامد می‌گویند. اگرچه هدایای داخل این بسته‌ها ارزش مادی زیادی ندارند، اما احساس مخاطبان را درگیر کرده و در آن‌ها شور و هیجانی مضاعف جهت شرکت در سمینار ایجاد می‌کنند.

البته باید این را در نظر داشته باشید که تاثیر هدیه بر مخاطب از بسته‌بندی آن آغاز می‌شود. برای این که هدیه شما تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد، کافیست که به بسته‌بندی آن اهمیت دهید. از این رو پیش از آن که به سراغ انتخاب هدیه بروید، به فکر بسته‌بندی جذاب برای جلب توجه مخاطب خود باشید.

هدایایی که در بسته‌بندی‌های خاص گاهی حتی با دست خط شخص شما امضا می‌شوند، نشان از اهمیت مشتری برای شما دارند.

افزایش ارتباط میان مشتری و برند با هدایای خوشامدگویی

این روزها هدایای تبلیغاتی بسیار زیاد شده‌اند؛ از این رو زمان و موقعیتی که به ارائه این هدایا اختصاص می‌دهید، اهمیت زیادی دارد. زمانی که مخاطب خود را با هدیه‌ای از اولین دیدار تحت تاثیر قرار می‌دهید، باید از تاثیر هدیه تبلیغاتی خود اطمینان داشته باشید.

هدایایی از جنس خوشامدگویی احساسات مشتریان را در دست می‌گیرد؛ به گونه‌ای که آن‌ها خود را جزئی از مجموعه می‌دانند. این احساس از جنس تعلق است که وفاداری زیادی در مشتریان ایجاد می‌کند. پس هدایای  تبلیغاتی خاص از این جنس را جدی گرفته و به منظور تبلیغ برند خود از آن‌ها بهره بگیرید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X