قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

نحوه نوشتن پست‌های ایده‌‌آل برای سئو و کاربران

0 28

اجازه بدید حدس بزنم.

اگر با وب‌سایت سرو کار داید؛ دوست دارید گوگل شما را دوست داشته باشد. چون شما فقط برای سرگرمی وبلاگ نویسی نمی‌کنید. شما در حال وبلاگ نویسی برای رشد کسب و کار آنلاین خود هستید . برای ایجاد ترافیک وب‌سایت، برای نشان دادن تخصص خود، برای جذب علاقه‌مندان و احتمالا کسب درآمد بیشتر.

در ادامه می‌خواهم با استفاده از مطالب آکادمی سئو سفینه؛ مرکز تخصصی آموزش سئو در ایران؛ شما را با نحوه نوشتن پست‌های ایده‌آل برای سئو و کاربران آشنا کنم.

مطالب مرتبط
1 از 78

وقتی مقالات شما در گوگل جایگاه نمی‌گیرند؛ احتمالا احساس می‌کنید نکات سئو را رعایت نکرده‌اید. بنابراین خیلی سریع در گوگل دوره سئو را جستجو می‌کنید تا کمی بیشتر بیاموزید.

ابتدا بیاید ببینیم برخورد گوگل با وبلاگ‌نویسان چگونه است.

چرا گوگل وبلاگ نویسان را دوست دارد؟

گوگل عاشق اطلاعات کاربرپسند است و بدیهی است راه اندازی یک وبلاگ در وب سایت شما به سئو وبسایت شما کمک می‌کند.

وبلاگ تعداد صفحات وب سایت شما را افزایش می‌دهد. هر صفحه وب می‌تواند کلمات کلیدی متفاوتی را هدف قرار دهد و برای هر کلمه کلیدی نیز ترافیکی را وارد وبسایت شما کند.

بدیهی است هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

گوگل همچنین وقتی پست‌های وبلاگ شما در شبکه‌ّای اجتماعی یا سایر وب‌سایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، پست‌ها را بیشتر دوست دارد. گوگل اینطور استنباط می‌کند که هر چه تعداد اشتراک‌گذاری‌ها بیشتر باشد، کیفیت پست‌های وبلاگ شما بالاتر است.

آیا وبلاگ نویسان می‌توانند گوگل را نادیده بگیرند؟

گوگل تنها منبع ترافیک برای وب سایت نیست. شما می‌توانید از طریق تبلیغات، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل یا… بازدیدکننده به دست آورید.

اما نکته مهم اینجاست که بدون ترافیک گوگل تقریبا نیمی از بازدیدکنندگان احتمالی را نادیده گرفته‌اید. ضمن اینکه ترافیک گوگل رایگان و پایدار است. پس نمی‌توان گوگل را نادیده گرفت.

مشکل همیشگی نویسندگان محتوا با گوگل این است که فکر می‌کنند برای رتبه گرفتن در گوگل، حتما باید رباتیک نوشت. اما این برای گذشته بود.

الان گوگل تقریبا می‌تواند متن شما را درک کند و متوجه شود این متن با چه حد از تخصص نوشته شده است. همچنین می‌تواند تشخیص دهد محتوای شما پاسخ چه سوالاتی است.

12  نکته برای نوشتن صفحات ایده‌‌آل برای کاربران

۱. مخاطبتان را بشناسید. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید تا جایی که می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید. از هر فرصتی برای مکالمه با مخاطبان خود استفاده کنید.

۲. خواننده ایده آل خود را تعریف کنید. برای یک جمعیت ننویسید. فقط برای یک نفر که از نظر شما خواننده ایده آل است؛ بنویسید .

۳. همدلی کنید. بهترین پاراگراف‌های آغازین نشان می‌دهد که شما مشکلات خواننده خود را درک می‌کنید.

۴. باید فوق‌العاده مفید باشید. به سوالات خواننده خود پاسخ دهید. مشکلات او را حل کنید. به او کمک کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند، درآمدش را بیشتر کند، سالم‌تر و مفیدتر باشد.

۵. انرژی بدهید. اجازه ندهید که پست وبلاگ شما خسته کنند و بی‌نتیجه باشد. در پاراگراف پایانی خود روحیه و انگیزه بدهید و گام بعدی مخاطب را بگویید.

۶. از کلمات ساده استفاده کنید. کلماتی به کار ببرید که کاربر را سردرگم نکند. اگر از کلمات گنگ استفاده می‌کنید؛ حتما معنای آن را توضیح دهید.

۷. قابل اسکن بنویسید. خواننده وب؛ محتوا را نمی‌خواند، اسکن می‌کند. ممکن است محتوای شما طولانی و عمیق باشد، اما ذهن خوانندگان شما مشغول است. پس تیترهای فرعی جذابی بنویسید و از بولت‌ها استفاده کنید.

۸. روی یک موضوع تمرکز کنید. برای هر پست فقط روی یک پیام تمرکز کنید .

۹. لینک بدهید. هر جای مقاله که نیاز بود خوانندگان خود را تشویق کنید که بیشتر بخوانند؛چه در وبلاگ خود یا وبلاگ های دیگر؛ لینک بدهید.

۱۰. عناوین جذاب بنویسید. عناوین خوب کاربر را تشویق به اشتراک‌‌گذاری می‌کنند. تیترهای خوب باعث کلیک‌ بیشتر می‌شوند و دعوت به خواندن می‌کنند.

۱۱. بدرخشید. در مورد موضوعاتی که مسلط هستید بنویسید؛ و دانش خود را با اشتیاق با دیگران به اشتراک بگذارید.

۱۲. خودتان را جای خواننده بگذارید. قبل از زدن دکمه انتشار، پست خود را دوباره بخوانید و سختگیرانه بگویید: اگر خواننده ایده آل من این را بخواند، چه فکر می‌کند؟

تا به اینجا به جذابیت برای مخاطب پرداختیم. حالا بیایید بینیم چکار کنیم محتوا برای گوگل و سئو جذاب شود.

آیا محتوای مخاطب پسند و سئو پسند یکسان است؟

تقریبا بله. گوگل هدف جستجوی مخاطب را درک می‌کند و سعی می‌کند بهترین پاسخ را به جستجوی او بدهد. البته هنوز نیاز است در صفحه کارهایی انجام دهید.

۱. اگر تخصص کافی داشته باشید و پاسخ سوال مخاطبانتان را کامل بدهید، گوگل به شما پاداش می‌دهد.

مثال: شما فروشنده کتاب هستید و یک پست وبلاگ با نکات ارزشمند زیادی در مورد نحوه انتخاب کتاب مناسب می‌نویسید. اگر یک خریدار بالقوه به دنبال نحوه انتخاب یک کتاب باشد، شانس حضور در نتایج جستجو را خواهید داشت.

شما باید بدانید مشتریان بالقوه در حوزه شما چه سوالاتی می‌پرسند؟ مشتریان بالقوه شما چه مقایسه ای انجام می‌دهند؟ چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا تصمیمات خرید خود را بگیرند؟ چگونه می‌توانید به یک منبع جامع و قابل دسترس تبدیل شوید؟

۲. اگر از همان کلماتی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند استفاده کنید؛ احتمالا شانس بیشتری برای رتبه گرفتن در گوگل خواهید داشت. شما می‌توانید از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید. اما فقط در صورتی که مخاطبان شما متوجه اصطلاحات تخصصی شوند.

۳. برای هر پست؛ یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید. انتخاب یک موضوع برای یک پست وبلاگ مانند تمرکز بر یک کلمه کلیدی است.

مطمئن شوید کلمه کلیدی پست شما، حداقل؛ حتما در مکان‌های زیر وجود داشته باشد.

  • عنوان اصلی صفحه
  • چند عنوان فرعی
  • ۱۰۰ کلمه اول
  • ۱۰۰ کلمه آخر

البته در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. پست خود را با افزودن کلمات کلیدی نابود نکنید. به خواننده ایده آل خود فکر کنید: آیا او از خواندن پست وبلاگ شما لذت می‌برد؟ یا فکر می‌کند که یک ربات این مطلب را نوشته است.

اگر می‌خواهید در تجارت آنلاین موفق شوید نمی‌توانید به سئو توجه نکنید. می‌توانید وارد سایت سفینه به آدرس safine.net شوید و از دوره رایگان سئو آن‌ها استفاده کنید.

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 2

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X