قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

نحوه عملکرد دستگاه میوه خشک کن و دستگاه سیل در صنعت غذایی و بسته بندی

0 6

نگهداری و آماده سازی مواد غذایی در صنایع و حتی مصارف خانگی از مهمترین مواردی است که باید بتوانید در روند انجام آن ها از بهترین دستگاه ها استفاده کنید. دستگاه هایمیوه خشک کنزیادی در این زمینه به کار برده می شوند که می توان به نمونه های ذکر شده در زیر اشاره کرد. تنها کافی است با کارایی آن ها آشنا شوید.

مطالب مرتبط
1 از 78

آشنایی با ویژگی های دستگاه میوه خشک کن

همه شما بارها انواع میوه ها را در خانه های خود خشک کرده اید. چرا که میوه های خشک شده از خواص زیادی برخوردار هستند و می توانند برای سلامتی مفید باشند. از آنجایی که خشک کردن انواع میوه و یا سبزی به صورت دستی و در خانه کار سخت و دشوار و بسیار زمان بری است، امروزه کارخانجات زیادی به تولید آن ها می پردازند. دستگاه میوه خشک کن به یکی از پرکاربردترین انواع تجهیزات در کسب و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی تبدیل شده است که نیاز افراد را به انواع میوه ها و سبزیجات خشک شده برآورده می کنند.

دستگاه میوه خشک کن به صورت یک اجاق طراحی شده است که با گردش هوا در دمای بسیار پایین کار می کند. نحوه کار کردن آن به این شکل است که به جای پخت و پز، رطوبت غذا را بیرون کشیده و آن را خشک می کند. همچنین باعث خوش طعم تر شدن آن ها می شود. به این منظور این دستگاه در انواع متفاوتی برای خطوط تولید ساخته شده است.

انواع دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن با توجه به عملکرد و ظرفیتی که دارد، در انواع متفاوتی طراحی و ساخته شده است که بهتر است با آن ها آشنا شوید:

  • دستگاه خانگی خشک کن که برای کسب و کارهای کوچک استفاده می شود و می تواند به خشک کردن میوه و سبزیجات در حجم کم بپردازد.
  • دستگاه صنعتی خشک کن که به صورت اتوماتیک به خشک کردن میوه و سبزیجات با حجم زیاد می پردازد.
  • دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی که به دو صورت خانگی و صنعتی قابل استفاده می باشد و برای کسب و کارهای تازه راه اندازی شده در خطوط تولید مناسب است.

دستگاه هسته گیر

دستگاه هسته گیر میوه به چه صورت کار می کند؟

درست کردن انواع مواد غذایی با میوه ها یکی از مهمترین فرآیندهایی است که نیاز به خارج کردن هسته میوه ها را ایجاد می کند. به این صورت در خانه و حتی در کسب و کارهای صنعتی بزرگ، در برخی از مواقع لازم است که از انواع دستگاه های هسته گیر میوه استفاده کرد. این دستگاه ها در انواع متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که به راحتی می توانند برای خارج کردن هسته میوه هایی چون آلبالو، گیلاس، شلیل، گلابی و … به کار برده شوند.

می توان گفت برای کارهای کوچک خانگی، خارج کردن هسته میوه ها شاید کار سختی به نظر نرسد، ولی زمانبر است. با این وجود برای کسب و کارهای بزرگ، خارج کردن هسته میوه در تعداد زیاد غیر ممکن است. پس از دستگاه هسته گیر صنعتی استفاده می شود که باعث سرعت بخشیدن به روند خطوط تولید می شود. بهتر است که در ادامه با انواع این محصول آشنا شوید.

انواع دستگاه های هسته گیر

از جمله مهمترین انواع دستگاه هسته گیر که باعث سرعت بخشیدن به روند کار خارج کردن هسته انواع میوه ها می شود می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • هسته گیر دستی و برقی خانگی که نوع دستی آن به صورت یک اهرم ساخته شده است که به داخل میوه فشرده شده و باعث خروج هسته میوه می شود. به این ترتیب نوع برقی آن، در مخزن های بزرگتر طراحی شده است که برای مصارف خانگی مناسب است و می تواند حجم کمی از میوه را برای شما هسته گیری کند.
  • هسته گیر برقی صنعتی که به صورت دستگاه های بزرگ صنعتی طراحی شده اند و می توانند در کمترین زمان به خارج کردن هسته میوه ها بپردازند.

بررسی دستگاه بسته بندی سیل

بسته بندی انواع مواد غذایی در زمان خریداری آن ها، از مهمترین مواردی است که باعث می شود مواد غذایی شما از آلودگی، انواع میکروب ها و کثیفی را در امان بمانند.

به این منظور دستگاه های زیادی برای بسته بندی به کار برده می شوند که می توان به دستگاه سیل اشاره کرد. این دستگاه برای پوشش درب بطری، ظروف پلاستیکی گرد و کوچک و متوسط به کار برده می شود و از نشت مواد جلوگیری می کند.

انواع دستگاه بسته بندی سیل

از جمله مهمترین انواع این دستگاه می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • دستگاه بسته بندی سیل دستی
  • دستگاه بسته بندی سیل اتومات
  • دستگاه بسته بندی سیل ظروف پلاستیکی
  • دستگاه بسته بندی سیل وکیوم رو میزی
  • دستگاه بسته بندی سیل وکیوم اتومات ریلی
  • دستگاه بسته بندی سیل نیمه اتومات

 کلام آخر

بسته بندی و آماده سازی مواد به کمک دستگاه های زیادی امکان پذیر است که نمونه های ذکر شده از مهمترین آن ها محسوب می شوند.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X