قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

افزایش استعداد و خلاقیت در نویسندگی از نگاه بزرگان

1 39

افزایش استعداد و خلاقیت در نویسندگی از نگاه بزرگان

در نگاه اول شاید بتوان گفت که نوشتن بسیار آسان است؛ اما نویسندگی کار هرکسی نیست. نوشتن را میتوان نوعی فکر کردن دانست؛ فکری که در ذهن نیست، شخصی نیست و دیگران نیز می‌توانند از آن مطلع شوند. در واقع نوشتن فکری است که به رشته‌ی تحریر درآمده است. در باب نویسندگی دیوید مک کالو، برنده پولیتزر می‌گوید: «برای خوب نوشتن باید خوب فکر کرد، به همین خاطر نوشتن بسیار دشوار است.»

اگر شما نیز قصد نویسنده شدن دارید یا می‌خواهید استعداد خود را در این زمینه پرورش دهید و کتاب چاپ کنید، در ادامه همراه ما باشید.

یکی از راه‌های افزایش خلاقیت و انگیزه در هر زمینه‌ای توجه به توصیه‌های بزرگان آن عرصه است. در نویسندگی نیز از توصیه بزرگان همین عرصه کمک می‌گیریم. برای مثال آنتوان چخوف خالق نمایشنامه «باغ آلبالو» می‌گوید: «به من نگو ماه می‌درخشد‌؛ درخشش نور را در شیشه‌ای شکسته نشانم بده.» از ویژگی‌های نویسنده‌ی خوب این است که مستقیما به موضوع اشاره نکند.

ساموئل جانسون نویسنده قرن هجدهم معتقد است: «دو قدرت جذاب یک نویسنده‌، آشنا کردن چیزهای جدید و نو کردن امور آشناست.»

لئو تولستوی خالق آثار ارزشمند «آناکارنینا» و «جنگ و صلح» در جمله‌ای به توانمندی قلم جادویی نویسندگان اشاره کرده است. او می‌گوید: «داستان به جای اینکه تمام زندگی یک انسان را برایمان روایت کند،‌ باید او را در شرایطی قرار دهد‌، گره‌ای در کارش بیفکند که وقتی باز شد‌، تمام بشریت را بشود در آن دید.»

یا در جایی دیگر نویسنده کتاب‌های معروف ادبیات کلاسیک با نام‌ «الیور توییست» و «داستان دو شهر»، چارلز دیکنز می‌گوید: «یک ایده، مثل یک روح، پیش از اینکه خود را توضیح دهد، باید مورد خطاب تو قرار گیرد.» همچنین او معتقد است: «با ایده‌ها بازی کن‌، با آن‌ها حرف بزن و آن‌ها را برای آفرینشی نو به کار گیر.»

استفان کینگ درباره اینکه چطور می‌توان نویسنده توانمندی شد، می‌گوید: «زیاد بخوانید و زیاد بنویسید. من هیچ راهی به جز این دو بلد نیستم، هیچ میانبری وجود ندارد.»

حال اگر شما قصد چاپ کتاب را دارید، می‌توانید از نشر متخصصان که حامی نویسندگان نوقلم نیز هست، کمک بگیرید.

آثار نوشتن بر بدن

نویسندگی تنها بازی با کلمات نیست. علاوه بر اینکه در هنگام نوشتن دست‌های شما کار می‌کند و ذهنتان آرام می‌گیرد، شاید جالب باشد بدانید که آثاری بر بدن دارد که در ادامه به اختصار به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  •  التیام دردها

نوشتن و نویسندگی می‌تواند هر دردی را التیام دهد. حال چه آن درد روحی باشد یا مشکلات عاطفی فرق ندارد. پس در نتیجه نوشتن می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی و خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. همچنین این فعالیت مزایایی برای جسمتان نیز دارد. فشار خون پایین را درمان می‌کند و سلامت ریه و کبد را بهبود می‌دهد. نوشتن به عنوان درمانی برای اختلالات روان‌تکانشی محسوب می‌شود و به بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات و اختلالات روانی کمک می‌کند.

  • کارآمد نگه‌داشتن مغز

از سوی دیگر، نوشتن یک هشدار برای مغز است که باید از خواب بیدار شود و یک کار و فعالیت را انجام دهد. برای نوشتن باید از انرژی مغز استفاده کنید زیرا نوشتن یک فعالیت کنشگرانه است. همان طور که در ابتدا توضیح دادیم، نوشتن فکر کردن بر روی کاغذ است پس در واقع وقتی چیزی می‌نویسیم در حال گرم کردن ذهن هستیم. حتی اگر نمی‌خواهید مطلب یا داستان خاصی را بنویسید، می‌توانید در مورد برنامه‌هایتان یا رویدادهایی که در آینده رخ خواهد داد، بنویسید. بنابراین مغز همواره کارآمد باقی خواهد ماند. با استمرار در امر نوشتن شما همیشه متمرکز خواهید بود و برای انجام هرکاری آمادگی خواهید داشت.

3.گسترش حافظه

مطالب مرتبط
1 از 78

به عبارت دیگر نوشتن به نوعی یادآوری چیزهایی است که تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده است. چه در حال نوشتن یک خاطره باشید یا یک مقاله علمی برای چاپ در یک مجله معتبر. هنگام نوشتن مقاله باید برخی از نقل‌قول‌ها را به یاد بیاورید یا در هنگام نوشتن خاطره، باید به روزهای گذشته و اتفاقات رخ داده در آن فکر کنید. در واقع میتوان این کار را به نگاه کردن آلبوم عکس قدیمی تشبیه کرد.

. بهبود کیفیت خواب

شاید تعجب کنید اما نوشتن می‌تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد. یک مطالعه ثابت کرده است که اگر حداقل 15 دقیقه قبل از خواب در مورد اتفاقات خوبی که امروز برایتان رخ داده و بابت آن‌ها سپاسگزار هستید، بنویسید، باعث می‌شود تا شما بهتر بخوابید. وقتی آن چیزها را بنویسید متوجه خواهید شد که چه روز پر برکتی داشته‌اید. همچنین به یاد آوردن اتفاقات خوب کمک می‌کند تا شما مثبت و شاد بمانید. پس در نتیجه زمانی که شاد هستید، حتما خواب آسوده‌تری را نیز تجربه خواهید کرد.

 

اگر شما کتابی نوشته‌اید و از این‌همه اتفاقاتی که در بدنتان رخ داده است، آگاه نبوده‌اید، بهتر است کمی بیشتر در این زمینه مطالعه کنید تا با دیگر فواید آن بیشتر آشنا شوید. اما اگر قصد چاپ کتاب خود را دارید و از مراحل چاپ کتاب اطلاع ندارید، توصیه می‌کنیم تا مقاله مراحل چاپ کتاب نشر متخصصان را مطالعه کنید.

نویسندگی و موفقیت با آن

نوشتن بهترین ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید خودتان را به‌صورت نوشتاری بیان کنید. برای مثال یک ترانه‌سرا تمامی احساسات و عواطف خود در مورد عشق را در ترانه‌ای که خودش می‌گوید، می‌نویسد. یا یک رمان نویس افکار و ایده‌های خود را در کتابش می‌نویسد. بنابراین شما می‌توانید در داستانی که خودتان می‌نویسید، همان چیزی باشید که دوست دارید.

نوشتن، راهی برای رسیدن به رؤیاها

چنانچه شما رؤیاهایی که در سر دارید را بر روی کاغذ بنویسید، این عمل برای شما به‌عنوان انگیزه‌ای برای شما عمل خواهد کرد تا هم در مسیر رسیدن به اهدافتان کمک کند و هم در سرنوشت شما تأثیر بگذارد. شما برای رسیدن به آن رؤیاها تلاش می‌کنید و هر وقت دست یافتید کنار آن علامت می‌گذارید. در واقع نوشتن بهانه‌ای برای تلاش کردن است. اگر خسته شدید یا خواستید پا پس بکشید، همان کاغذ به شما یادآوری می‌کند تا دوباره تلاش کنید.

ارتقای جایگاه اجتماعی

یکی از روش‌هایی که میتوان حس موفقیت بی‌پایان را در خود ایجاد کرد، انجام فعالیت‌های اجتماعی‌ست. اگر شما نویسنده هستید، می‌توانید با آموزش نویسندگی به دیگران هم کسب درآمد کنید و هم جایگاه اجتماعی خود را بهبود بخشید. با آموزش نویسندگی یا نوشتن شما در گسترش فرهنگ نیز سهیم می‌شوید.

به‌عنوان یک نویسنده باید باور داشته باشید که قلم شما تأثیرگذار است. این‌گونه می‌توانید در اتفاقات مهم با نوشتن بیانیه‌ای تأثیر بگذارید و در جامعه بیشتر شناخته شوید.

نام جاودان

یکی از موفقیت‌هایی که نویسندگی برای شما به ارمغان می‌آورد، به یادگار گذاشتن نام شما در امروز و آینده است. با نوشتن کتاب ممکن است سال‌ها بعد، یک نفر کتاب شما را در آن سوی مرزها از دست‌فروشی خریداری کند و دوباره نام و یاد شما زنده شود. به عبارتی با کتاب نوشتن به بیت سعدی که می‌فرماید:

«سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز                       مرده آن است که نامش به نکویی نبرند»

دست یافته‌اید.

حال اگر شما نویسنده هستید و می‌خواهید برای چاپ کتاب با بهترین انتشارات ایران اقدام کنید، ما به شما نشر متخصصان را پیشنهاد می‌دهیم. همچنین شما می‌توانید با مطالعه مقاله بهترین انتشارات ایران در سایت متخصصان، با انتشارات‌های دیگر آشنا شوید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

1 نظر
  1. حمیدرضا می گوید

    ممنون از مقاله ی خوبتون
    امیدوارم در آینده بتونم در چاپ متخصصان کتابم رو چاپ کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X