قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کابین دوش شیشه‌ای ارزان قیمت

کابین دوش شیشه‌ای ارزان قیمت
0 40

کابین دوش شیشه‌ای به صورت یک کابین می‌باشد که هر چهار دیوار آن از شیشه ساخته شده است. طراحی کابین دوش شیشه‌ای به گونه‌ای می‌باشد که می‌توان آن را یک سبک نو دانست. این محصولات در محیط حمام فضای کمی را اشغال می‌کنند، اما بر زیبایی آن چندین برابر می‌افزایند. این محصولات در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما طراحان با همین طراحی ساده نیز توانسته‌اند سبک مدرن را برای این بخش از خانه نیز ترسیم کنند. اگر تصمیم دارید محیط حمام خود را تعمیر کنید یا دکوراسیون جدید و مدرن‌تری مد نظر دارید کابین دوش شیشه ای ارزان قیمت بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

مطالب مرتبط
1 از 79

به مرور زمان با مدرنیته شدن جوامع تمامی عناصر موجود در زندگی بشر نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. دکوراسیون‌ منازل نیز از این مدرنیته عقب نمانده، به طوری که امروزه با دکوراسیون‌هایی روبرو هستیم که المان‌های یک خانه مدرن را در خود جای داده‌اند. به طبع آن بخش‌های مختلف خانه نیز نظیر حمام مدرن شده است. عنصر اصلی که باعث مدرن شدن حمام‌ها شده، کابین دوش شیشه‌ای می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به طور گسترده در این باره بحث کنیم، پس با ما همراه باشید.

انواع کابین دوش حمام

کابین‌های دوش شیشه‌ای نیز در چندین نوع تولید می‌شوند. البته اگر بخواهیم انواع آن را از لحاظ فریم دار بودن بررسی کنیم می‌توان آن‌ها را در دو نوع فریم دار و فریم لس‌ تقسیم بندی کرد. در حالت کلی اگر بخواهیم کابین دوش شیشه‌ای را بر اساس ساختار دسته بندی کنیم، می‌توان آن‌ها را در سه پنج مختلف جای داد که عبارتند از:

1. کابین دوش شیشه‌ای ریلی

یکی از انواع کابین دوش شیشه‌ای نمونه‌های ریلی آن‌ها می‌باشد. موادی که در این نوع از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد از انواع شیشه سکوریت می‌باشد که ضخامت آن ۱۰ میل است. طریقه باز و بسته شدن کابین دوش شیشه‌ای ریلی به صورت کشویی می‌باشد. به همین علت آن‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، از این رو اگر محیط حمام کوچک هم باشد می‌توان به راحتی از این مدل بهره برد.

2. کابین دوش شیشه‌ای لولایی

در این مورد نیز شیشه‌ای که برای ساخت کابین دوش لولایی مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس سکوریت بوده و ضخامت آن ۱۰ میل می‌باشد. شیشه‌های سکوریت در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند و چون در لایه میانی آن‌ها از یک طلق استفاده شده است اگر بشکنند هم به اطراف پخش نمی‌شوند. در زمان باز و بسته کردن درب کابین دوش لولایی ممکن است آن‌ها فضایی را اشغال کنند.

کابین دوش شیشه‌ای پارتیشنی

برای ساخت کابین‌های دوش شیشه‌ای پارتیشنی معمولا از دو لایه شیشه سکوریت ۵ میل و یا یک لایه شیشه سکوریت ۱۰ میل‌ استفاده می‌کنند. بیشتر در حمام‌ها و سرویس بهداشتی‌های بزرگ از این نوع کابین‌ها بهره می‌برند. یراق آلات مورد استفاده نیز باید از جنس استیل و ضد زنگ باشند چرا که آن‌ها دائما در معرض آب قرار دارند.

کابین دوش شیشه‌ای فریم لس‌

نمونه‌های فریم لس‌ چون فریم ندارند و آب بندی آن‌ها کم است بایستی بر روی یک سکوی سنگی نصب گردند. از طرفی کابین دوش شیشه‌ای فریم لس‌ دارای خاصیت آنتی باکتریال است. همچنین آن‌ها منظره‌ای زیبا و یکدستی را ارائه می‌دهند که این امر باعث می‌شود فضای حمام شما مدرن دیده شود.

کابین دوش شیشه‌ای فریم دار

این دسته از محصولات به گونه‌ای هستند که در فواصل بین شیشه‌ها با فریم‌هایی از جنس‌های مختلف قاب بندی می‌شوند. فریم دار بودن آن‌ها این قابلیت را به آن‌ها می‌دهد که آب بندی و هوا گیری شوند. به عبارت دقیق‌تر چون این مدل دارای فریم است دیگر نیازی نیست که در کف آن سکو و یا لبه‌ای وجود داشته باشد، چرا که همین فریم‌ها از خروج آب و کف از حمام جلوگیری کنند. 

مزایا و ویژگی‌های کابین دوش شیشه‌ای

کابین‌های دوش شیشه‌ای به سبب داشتن ویژگی‌هایی دارای مزایایی نیز هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به مدرن و شیک بودن آن‌ها اشاره کرد. به دلیل استفاده از متریالی مانند شیشه این نوع از کابین‌های دوش زیبا و مدرن به نظر می‌رسند.

از طرفی نصب آن‌ها در حمام باعث می‌شود که فضای حمام بزرگ‌تر به نظر آید. از لحاظ ایمنی نیز اطمینان خاطر داشته باشید، چرا که شیشه‌های استفاده شده برای ساخت آن‌ها بسیار مقاوم بوده و در زمان شکستن نیز ریزش نمی‌کنند و تنها در جای خود ترک برمی‌دارند. در هنگام فروش خانه نیز وجود کابین‌های دوش شیشه‌ای باعث می‌شود که قیمت خانه شما افزایش یابد.

مزایا و ویژگی های کابین دوش شیشه ای

جنس شیشه‌های کابین دوش شیشه‌ای

عموما برای ساخت کابین دوش شیشه‌ای از شیشه‌‌های سکوریت و انواع شیشه ساختمانی استفاده می‌کنند. شیشه‌‌های سکوریت در ضخامت‌های ۱۰ میل به کار گرفته می‌شوند. آن‌ها در برابر فشار و ضربه مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند.

نکات شستن و نگهداری کابین دوش شیشه‌ای

این محصولات در کنار مزایایی که دارند باید به صورت مرتب تمیز شوند. دیواره‌های شیشه‌ای کابین دوش شیشه‌ای به طور مداوم با آب در تماس می‌باشند بدین منظور آن‌ها دائما لکه دار می‌شوند. با این حساب زود به زود کثیف خواهند شد که در این خصوص به نکات زیر توجه فرمایید.

استفاده از مواد طبیعی برای شستن

 جهت شستن و تمیز کردن کابین‌های شیشه‌ای می‌توانید از مواد طبیعی نیز بهره ببرید. از جمله آن‌ها می‌توان به سرکه، آبلیمو و آب اشاره کرد. سرکه و آبلیمو به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی می‌توانند لکه‌ها و رسوبات شیشه‌ها را از بین ببرند. طریقه مصرف آن نیز بدین گونه است که ابتدا باید سرکه و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و در نهایت مقداری هم آبلیمو به ترکیب اضافه می‌نماییم. 

از ترکیب دیگری هم که می‌توانید استفاده کنید، ترکیب جوش شیرین با آب می‌باشد. جوش شیرین دارای خاصیت پاک کنندگی و درخشان کنندگی است. طریقه استفاده از آن نیز بدین صورت می‌باشد که در وهله اول باید جوش شیرین و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس آن را به سطح شیشه اسپری نمائید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از آن با یک دستمال مرطوب سطح شیشه را تمیز نمائید.

استفاده از مواد شوینده شیمیایی

بهره‌مندی از مواد شوینده شیمیایی رایج‌تر از نمونه قبلی می‌باشد. در یک روش عمومی مواد شوینده را بر روی شیشه اسپری کرده و سپس با استفاده از یک دستمال مناسب شیشه را پاک می‌کنند. برای این کار ممکن است مجبور باشید چند بار دستمال را روی لکه بکشید تا لکه به طور کامل پاک شود. 

توجه داشته باشید در مواردی به جز لکه، جرم و رسوب نیز بر روی کابین‌های شیشه‌ای ایجاد می‌شود. برای پاک کردن جرم و رسوب نیاز دارید که از شوینده‌های شیمیایی استفاده کنید که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند. 

تفاوت کابین دوش فریم دار با فریم لس

بارزترین تفاوت آن‌ها در داشتن و نداشتن فریم است. وقتی که کابین دوش فریم دار باشد نیازی به آب بندی نیست، چرا که فریم‌ها می‌توانند جلوی خارج شدن آب و کف را بگیرند. اما در مدل‌های کابین دوش فریم لس به یک آب بندی نیاز داریم، به همین منظور آن‌ها را بر روی یک سکو یا لبه نصب می‌کنند. 

از طرفی وجود فریم باعث می‌شود که مکانی برای رشد باکتری، قارچ و میکروب به وجود آید، چرا که در بین فریم و شیشه درزی‌ وجود دارد که این مکان امکان رشد باکتری‌ها را بالا می‌برد.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X