قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

معرفی کتاب های مفید برای شروع مطالعه

کتاب های مفید برای مطالعه
0 3,005

چه کتاب های برای شروع مطالعه مفید هستند؟

در این مطلب قصد داریم تا لیستی از کتاب های را به شما معرفی کنیم که اگر هنوز یک کتابخوان حرفه ای نشده اید و یا علاقه به مطالعه دارید و به قول معروف میخواهید استارت کار را بزنید بتواند شما را جذب کتابخوانی کند.

انتخاب این لیست واقعاً تصمیم سختی هست زیرا بدون شک هیچ کتابی بد نیست و در درون خود هزاران مفهوم و معنا را جای داده است بنابراین از میان کتاب های معرفی شده در سایت به همراه تیم تحریریه کتاب های را انتخاب کرده ایم که سلیقه عام بوده و همواره مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند.

لیست کتاب های معرفی شده

1-قلعه حیوانات

قلعه حیوانات نوشته اریک آرتور بلر، با نام مستعار جورج اورول که می­توان گفت کمتر کتاب­خوانی وجود دارد که لااقل اسم آن را تاکنون نشنیده باشد.این کتاب به دلیل گیرایی که دارد و اینکه موضوع  آن بسیار به مشکلات جامعه شبیه میباشد.خواننده را به وجد می آورد و بارها سبب این میشود که در تفکر فرو برود و با خود بگویید واقعا چگونه نویسنده این همه تشابه را میان جامعه امروزی را به زیبایی نگاشته است. کتاب دیگر جورج اورول  یعنی 1984 هم پس از خواندن کتاب قلعه حیوانات پیشنهاد میشود.

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات صوتی
کتاب قلعه حیوانات

2-کتاب شازده کوچولو

این کتاب حجم بسیار کمی دارد و میتوان گفت شاید یک گزینه خوب برای شروع مطالعه کتاب برای هر سنی باشد نوشته و گفت و گو های این کتاب بسیار ساده و روان میباشد ولی در عین سادگی پر مفهوم و جذاب نگاشته شده است.

معرفی کتاب شازده کوچولو+ نسخه صوتی

کتاب شازده کوچولو
کتاب شازده کوچولو

3-کتاب کیمیاگر

اگر اهل کتاب های ماجراجویی و تخیلی هم هستید کتاب کیمیاگر نسخه روح شما میباشد این کتاب و مفاهیم آن  مفاهیم عرفانی میباشد که در حالت عادی حرف زدن راجع به این موضوعات بسیار  سخت و پیچیده میباشد اما پائولو کولیو این مفاهیم را به زیبا ترین شکل ممکن در قالب یک داستان در آورده است و کتاب پر از مفاهیم مثبت نگری و آرمان های میباشد که نشان دهنده ی نا امید نشدن در زندگی میباشد.

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو
کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

معرفی کتاب کیمیاگر

 

4-دنیای سوفی

اگر در دبیرستان رشته انسانی بودید یکی از دروسی که در یادگیری آن به دلیل مفاهیم سنگینش مشکل داشتید قطعاً فلسفه بوده است اگر به شما بگویم یک کتاب وجود دارد که مفاهیم فلسفه را به ساده ترین شکل در قالب مثال و داستان در حد فهم یک دختر بچه 15 ساله بیان کرده است متعجب خواهید شد اما این کار را یوستین گردر در کتاب دنیای سوفی انجام داده است اگر در باره موضوعاتی نظیر فلسفه و مقدمه پیدایش جهان علاقه مند هستید کتاب دنیای سوفی بهترین گزینه مطالعه برای شما میباشد.

معرفی کتاب دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی
کتاب دنیای سوفی

5-هنر شفاف اندیشیدن

این کتاب اثر رولف دوبلی تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب ها در ایران شده است. این کتاب که با ترجمه عادل فردوسی در بازار یافت میشود .سعی دارد به شما آموزش دارد که قرار نیست آسمان و زمین ها هر روز یک رنگ باشند دقیقاً مانند زندگی ما آدم ها این کتاب که میتوان گفت یک کتاب روانشناسی نیز میباشد و نکاتی را در جهت داشتن یک زندگی راحت و فکری شفاف به ما آموزش میدهد.

عادل فردوسی پودر در مقدمه این کتاب نوشته است: “تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم ‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم ‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟”

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

هنر شفاف اندیشیدن
هنر شفاف اندیشیدن

6-استخوان خوک و دست های جذامی

اگر به رمان های ایرانی علاقه دارید قطعاً نام مصطفی مستور را شنیده اید.یکی از خلاق و مستعد ترین نویسندگان ایرانی این رمان تقریبا بهترین رمان وی میباشد.داستان در واقع زندگی انسان های با روحیات و زندگی های مختلف است که میتوان گفت تنها وجه شباهت آنها،زندگی در یک مجتمع مسکونی مشترک به نام «خاوران» است.اوج هنر مصطفی مستور دراین کتاب ایجاد تضاد های شخصیتی در شخصیت های کتاب است که درنهایت همگی شان در نقطه انتها باهمدیگر تلاقی پیدامیکنند.

معرفی کتاب استخوان خوک و دست های جذامی

رمان استخوان‌ خوک و دست‌های جذامی اثر مصطفی مستور
رمان استخوان‌ خوک و دست‌های جذامی اثر مصطفی مستور

7-کفش باز اثر فیل نایت

اگر به زندگی افراد موفق یا یاد گرفتن نکاتی جهت موفق شدن در ایده کسب کار خود علاقه دارید این کتاب بهترین فرمول برای موفقیت شما میباشد.«کفش باز»، خاطرات زندگی «فیل نایت»،موسس برند نایکی،از تولد شرکت «ربان آبی» تا تغییر آن به نایکی را به تصویر میشکد.می توان با اطمینان گفت این کتاب نه تنها از بهترین کتاب های حوزه مدیریت،بلکه کتابی بسیار جذاب از لحاظ بیان داستان دانست. «بیل گیتس» و «وارن بافت» این کتاب را بهترین کتاب سال 2016 نامیدند و همچنین سایت «آمازون» در همان سال آن را بهترین کتاب مدیریتی دانست.

معرفی کتاب کفش باز

کتاب کفش باز
کتاب کفش باز

8-مردی به نام اوه

خواندن کتاب مردی به نام اوه برای نوجوانان و بزرگسالان یک کتاب ضروری است. زیرا این کتاب کمک میکند با مشکلات اکثر کهن سالان آشنا شوید و شرایط و احساسات آن ها را درک کنید و در کنار همه این ها به شما کمک خواهد کرد که چگونه باید تصویری ساده و قابل لمس از زندگی برای خود ترسیم کنید.

معرفی کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه
کتاب مردی به نام اوه

9-صدسال تنهایی

این کتاب توسط گابریل گارسیا مارکز زمانی به چاپ رسید هیچکس حتی خود وی انتظار نداشتند تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ بشود.شخصیت پردازی بینظیر این کتاب و مفاهیمی که در کنار موضوعاتی نظیر عشق و فقر بیان میشود باعث شده این کتاب همچنان در ویترین فروش کتاب فروشی ها باشد.آثار دیگر گابریل گارسیا مارکز نظیر عشق سال های وبا،ساعت شوم،پاییز پدر سالار،روسپیان سودا زده من،ژنرال در هزار توی خود نیز آثاری میباشند که اگر طرفدار این نویسنده شده اید باید بخوانید.

معرفی کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی
کتاب صد سال تنهایی

10-جنایات و مکافات

معمولا بعد از شنیدن کلمه داستایفسکی اولین کلمه ای که به ذهن میاد این کتابه!! جنایت و مکافات بهترین راه واسه شناختن نویسندشه.این رمان همونطور که که خود داستایفسکی هم گفته بعنوان یک اثر روانشناختی شناخته میشه و آقای فیودور میخایلاویچ داستایفسکی به جای کنترل شخصیت‌های داستان، در کنار اونا حرکت می‌کنه.برخی از آثار این پزشک نظامی عبارت است از (بیچارگانقمارباز-ابلهشیاطین و برادران کارامازوفجنایات و مکافات)است.

نسخه صوتی کتاب جنایات و مکافات
نسخه صوتی کتاب جنایات و مکافات

معرفی کتاب جنایات و مکافات

11-سرگذشت ندیمه

رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اتوود نویسنده کانادایی، اولین بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. این رمان پادآرمانی که می‌ توان آن را در دسته آثار علمی تخیلی جای داد، در سال ۱۹۸۷ جایزه آرتور سی کلارک را از آن خود کرد. اتوود در رمان سرگذشت ندیمه ویران شهری را به تصویر می‌کشد که حکومتی تئوکراتیک بر آن حاکم است.

The Handmaid's Tale

خرید کتاب با تخفیف ویژه

12-نحسی ستاره های بخت ما

رمان نحسی ستاره های بخت ما یا خطای ستارگان بخت ما کتابی است از سری کتاب‌ های گونه ادبیات داستانی نوجوانان که به زندگی نوجوانان مبتلا به سرطان می پردازد. این کتاب پس از انتشار ‌در سال ۲۰۱۲ به سرعت در صدر فهرست پرفروش‌ ترین کتاب‌ های نیویورک تایمز قرار گرفت. جان گرین نویسنده رمان نحسی ستاره های بخت ما برای خلق قهرمان اصلی کتاب خود هزل، از شخصیتی واقعی به نام استر ارل الهام گرفته است.

The Fault in Our Stars

خرید کتاب با تخفیف ویژه

13-محاکمه

رمان محاکمه یکی از آثار نیمه تمام کافکاست که پس از مرگ او منتشر شده است. کافکا پیش از مرگ از دوستش ماکس برود خواسته بود که این رمان را به همراه دیگر آثارش بسوزاند. ماکس برود به وصیت کافکا عمل نکرد و رمان محاکمه را در سال ۱۹۲۵ و یک سال پس از مرگ کافکا منتشر کرد. موضوع رمان درباره مردی به نام یوزف کا است که در آستانه تولد ۳۰ سالگی اش به طرزی غیرمعمول دستگیر می شود.

رمان محاکمه
رمان محاکمه

خرید کتاب با تخفیف ویژه

14-هستی و نیستی

کتاب هستی و نیستی اثر ژان پل سارتر نویسنده و فیلسوف فرانسوی است. ژان پل سارتر در این اثر از منظر پدیدارشناسانه به مبحث هستی‌ شناسی می‌ پردازد و موضوعات متنوعی را در ارتباط با ادراک و آگاهی، اراده، هستی و فلسفه اجتماعی مطرح می‌ کند. هستی و نیستی در ابتدا در سال ۱۹۴۳ در فرانسه منتشر شد و در حدود یک دهه بعد به زبان انگلیسی انتشار یافت.

هستی و نیستی

خرید کتاب با تخفیف ویژه

خوب این لیستو تا به اینجا داشته باشید دقت کنید این لیست مرتباً بروز میشود و اگر مایل هستید لیست کتاب های که تا کنون در بامیک منتشر شده است رو ببینید کافیه اینجا کلیک کنید . راستی بنظر شما کدوم کدام برای شروع خوب میتونه باشه؟

اینستاگرام ما

کانال تلگرام ما

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 2

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X