قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

معرفی بهترین پیانو برای مبتدیان: دیجیتال یا آکوستیک؟

0 98

مبتدیان برای آموزش پیانو، باید در ابتدا پیانویی مناسب سطح خود انتخاب کنند؟ یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در یادگیری موسیقی تاثیر زیادی دارد، استفاده از ساز‌ی باکیفیت است. افراد مبتدی برای آموزش پیانو، نمی‌توانند همان پیانویی را انتخاب کنند که پیانیست‌های حرفه‌ای با آن ساز می‌زنند.

 

مطالب مرتبط
1 از 78

افراد مبتدی، باید درباره بهترین پیانو دیجیتال یا آکوستیک برای شروع آموزش خود تحقیق کنند و بدانند که چه پیانویی مناسب آن‌هاست. برای این کار، بهتر است با انواع پیانو آشنا شوید و بعد از دانستن مزایای هر یک از انواع پیانوها، بهترین و مناسب‌ترین آن را برای خرید انتخاب کنید.

در خرید پیانو برای افراد مبتدی به چه عواملی باید توجه کرد؟

پیانو دارای قیمت بالایی است و اگر افراد برای خرید آن، بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام کنند، دچار ضرر و زیان می‌شوند. از طرفی چون افراد مبتدی، قرار است تازه نواختن با پیانو را یاد بگیرند، بهتر است از قبل نکات خرید آن را بدانند. نکاتی که افراد مبتدی باید برای خرید پیانو بدانند عوامل زیر را شامل می شود:

·       قیمت مناسب

هنرجویان ساز پیانو، باید بدانند که بهتر است آموزش خود را با خرید پیانویی با قیمت مناسب و به صرفه شروع کنند. برای این‌کار بهتر است در ابتدا با توجه به میزان بودجه خود مناسب‌ترین و بهترین پیانو را بخرند.

·       نوع کلیدهای پیانو

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر آموزش خوب و حرفه‌ای پیانو برای افراد مبتدی، نوع کلیدهای پیانو است. مثلا پیانوهایی با کلیدهایی سنگین، باعث مشکل در تولید صدا می‌شوند. چون انگشتان دست افراد مبتدی، عادت به نواختن ندارد و تحت فشار و آسیب قرار می‌گیرند. در نتیجه آن‌ها، باید آموزش خود را با کلیدهایی وزنی و استاندارد شروع کنند و کم‌کم به پیانیست‌های حرفه‌ای تبدیل شوند.

افراد مبتدی، بعد از گذراندن این مرحله است که می‌توانند با انگشتانی تقویت‌شده، به نواختن با کلیدهای سنگین هم عادت کنند و موسیقی زیبایی را بنوازند.

·       تعداد کلاویه‌های پیانو

هنرجویان نوازندگی پیانو، باید در ابتدای آموزش خود با همه صداها و نواها آشنا شوند. پس بهتر است که آموزش اصولی را با پیانوهای 88 کلاویه‌ای شروع کنند. در نظر داشته باشید که پیانوهایی با تعداد کلاویه‌های کم‌تر، برای آموزش مناسب نیستند.

پیانو آکوستیک یا دیجیتال؟ کدام یک برای شروع نوازندگی بهتر است؟

انواع پیانوی دیجیتال و آکوستیک، گزینه های پیش رو برای خرید پیانو هستند. مهم‌ترین مسئله بعد از آشنایی با کاربردها و خصوصیات پیانوی دیجیتال و آکوستیک، انتخاب یکی از آن‌ها، برای افراد مبتدی است. اما سوال اینجاست که کدام یکی از انواع پیانوهایی که معرفی شدند، برای افراد مبتدی مناسب‌ترند؟

برای پاسخ به این سوال، باید تفاوت‌های پیانوی دیجیتال و آکوستیک بررسی شوند. مزایای پیانو آکوستیک را می توان صدای بهتر آن دانست ولی در کنار این مزیت بسیار مهم، این پیانو قیمت بسیار بیشتری نسبت به پیانو دیجیتال دارد.

در مقابل پیانو دیجیتال ویژگی هایی همچون شرایط نگهداری ساده تر، قابلیت ضبط و کنترل صدا و قابل حمل بودن را داراست. بعلاوه حساسیت لمس کلاویه ها در پیانودیجیتال بیشتر بوده و قیمت کمتری دارد. در نتیجه برای افراد مبتدی، پیانو دیجیتال گزینه بهتری محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: هوشنگ ابتهاج؛ خاموشم اما دارم به آواز ِ غم خود می دهم.

 

پیانو دیجیتال چه مزیتی برای افراد مبتدی دارد؟

همانطور که در اینجا گفته شده است، اغلب افراد بر این باورند که پیانو دیجیتال، گزینه مناسبی برای نواختن پیانو توسط افراد مبتدی است. در ادامه برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مزایای پیانو برای افراد مبتدی، بیان می‌شود:

·       بدون نیاز به نگه‌داری و تعمیر

یکی از مزایای پیانوی دیجیتال، سادگی در طراحی و ساخت آن و استفاده از وسایلی است که نیاز به مراقبت زیادی ندارد.

از طرفی در پیانوی دیجیتال از چکش و سیم خبری نیست و این‌گونه شما نیاز ندارید پیانوی خود را هر چند وقت یکبار کوک کنید.

·       قابلیت وصل شدن به هدفون

شما به عنوان فردی مبتدی، نیاز به تمرین بیشتر دارید. در نتیجه باید از بیشتر وقتتان، برای تمرین ساز پیانو استفاده کنید. از طرفی چون هنوز اول راه هستید، ممکن است موسیقی ناکوکی بنوازید و مزاحم بقیه شوید. پیانوی دیجیتال، به شما کمک می‌کند تا با وصل کردن هدفون خود به آن، همزمان تمرین کنید و مزاحم همسایه‌ها و خانواده خود هم نشوید.

·       قابلیت ضبط و ویرایش نوازندگی

شما می‌توانید با اکثر نواهای دیجیتال، بازی کرده و قطعه‌های متنوعی را بسازید. از طرفی تمرینات خود را ضبط کرده و عملکرد خودتان را تجزیه و تحلیل کنید یا تمرینات ضبط‌شده خود را برای استاد موسیقی خود ارسال کنید و نظر او را درباره آن بدانید.

·       وجود مترونوم داخلی در پیانو

زمان در نواختن پیانو، امر مهمی است. مترونوم داخلی، به شما کمک می‌کند تا توانایی ریتمیک خود را بالا ببرید و به پیانیستی حرفه‌ای تبدیل شوید.

·       قابل حمل بودن

این قابلیت، به شما کمک می‌کند تا برای رفتن به کلاس‌های آموزشی خود نگران جا به جایی پیانو نباشید و  آن را به راحتی و همه‎جا حمل کنید.

·       آسانی انجام تمرین‎ها

نواختن و تمرین کردن با پیانوی دیجیتال، برای افراد مبتدی راحت‎تر است. چون آن‌ها می‎توانند در زمانی کم، تمرین‎های زیادی را برای حرفه‎ای شدن انجام دهند.

بهترین پیانو برای افراد مبتدی

با توجه به مزایای پیانوی دیجیتال، می‎توان گفت که بهترین پیانو برای افراد مبتدی پیانودیجیتال است. به علاوه قیمت بالای پیانوهای آکوستیک، هزینه‌های یادگیری را بالا می برد. در نتیجه افراد مبتدی، بهتر است از پیانوهایی با قیمت پایین‌تر برای آموزش‌های اولیه‌شان استفاده کنند. در میان انواع پیانوها، پیانو دست دوم و پیانو دیجیتال، گزینه ‌ای مناسب و کاربردی برای خرید و شروع نوازندگی با پیانو هستند.

اما این را فراموش نکنید که بهترین پیانو برای افراد مبتدی، پیانوی دیجیتال یا دست دومی است که از مرکز خریدی معتبر و با سابقه خریداری شود. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با بهترین مرکز خرید پیانو این مطلب از رسانه آهنگ را مطالعه کنید.

انواع پیانو دیجیتال

آشنایی با انواع پیانوی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا متناسب با نیاز و بودجه خود خریدی هوشمندانه داشته باشید. در ادامه انواع پیانوی دیجیتال، به شما معرفی می‌شود:

  1. پیانو مبله: دارای وزنی سبک، با ظاهری شبیه به پیانو آکوستیک است.
  2. پیانو دیواری (Upright): شبیه به پیانو آکوستیک و پرطرفدار، دارای کلیدهای چوبی، مجهز به سیستم چندصدایی و عملکرد مضرابی پیچیده می باشد.
  3. پیانو قابل حمل: دارای کیبورد و پایه‌ای پلاستیکی، قابلیت حمل آسان بوده و نیازمند مراقبت بیشتری است.
  4. پیانو گرند (Grand): گران‌ترین نوع پیانو دیجیتال، دارای ظاهری اشرافی و امکانات ویژه است و غیر قابل تشخیص بودن آکوستیک یا دیجیتال بودن، از ویژگی های پیانو دیجیتال گرند است.

بهترین انتخاب برای نوازندگان مبتدی چیست؟

ساز پیانو از گذشته تاکنون، طرفداران زیادی داشته است و در انواع مختلفی تولید می‌شود. به همین دلیل، سالانه افراد زیادی دوست دارند که این ساز خاص و دوست‌داشتنی را یاد بگیرند.

قطعا و مطابق با مطالب گفته شده تا به اینجا، پیانودیجیتال، از بهترین انتخاب ها برای افراد مبتدی است. اما مهم‌ترین و اولین قدم این است که پیانوی مورد نظر خود را از مرکز خرید پیانوی معتبری انتخاب کنند. حتما دقت کنید تا از جایی پیانو را تهیه کنید که ضمانت هایی همچون ضمانت اصالت کالا وگارانتی های مربوطه را ارائه کند.

مجموعه سلولیکس (www.sololix.com)، یکی از فروشگاه‌های معتبر فروش بهترین پیانو دیجیتال، پیانو آکوستیک و پیانوهای دست دوم است که با کمک آن می توانید بهترین پیانو را با مهلت تست و حمل رایگان از آن تهیه کنید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X