قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

بررسی مدرن ترین جداکننده‎‌های فضای داخلی؛ پارتیشن شیشه ای

0 54

پارتیشن‌ها در انواع مختلف طراحی و نصب می‌شوند، احتمالا تا به حال پارتیشن های چوبی جمع شونده یا برخی از پارتیشن های استرچ متال را در فضاهایی مانند؛ رستوران ها و کافه‌ها دیده باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی پارتیشن شیشه ای یکی از محبوب ترین پارتیشن‌های جداکننده حال حاضر، نه تنها در ایران بلکه در جهان بپردازیم.

در سال‌های اخیر شیشه چه برای استفاده در فضای داخلی مانند پارتیشن‌ها و نرده‌ها، چه در نمای ساختمان یا سقف طرفداران زیادی در میان معماران پیدا کرده است. در صورتی که در گذشته این متریال به عنوان عضو سازه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و تقریباً حدود 300 سال پیش بود که برای اولین بار از شیشه در نمای ساختمان استفاده شد‌.

مطالب مرتبط
1 از 78

در این مقاله قصد داریم به پارتیشن های شیشه ای در ساختمان بپردازیم و انواع آن را بررسی کنیم. اگر قصد استفاده از انواع پارتیشن شیشه ای را در ساختمان خود دارید یا صرفاً در رابطه با این سازه شیشه ای کنجکاو هستید پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای در واقع صفحاتی از شیشه است که دو فضا را از یکدیگر جدا می‌کند. شیشه‌هایی که در پارتیشن شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌تواند کاملا متفاوت باشد برای مثال؛ انواع شیشه های طرح دار ، تک جداره و دو جداره برخی از انواع شیشه مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای هستند. این نوع پارتیشن به دلیل مزایایی که دارد به خوبی توانسته است جایگزین انواع دیگر پارتیشن قدیمی و سنتی شود و در کاربری های اداری، تجاری، بانک‌ها،کافه ها و … مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایای پارتیشن شیشه ای

احتمالاً تا به اینجای مقاله با برخی از مزایای پارتیشن شیشه‌ای آشنا شده اید. از دیگر مزایای این پارتیشن ها می‌توان به این اشاره کرد که پارتیشن شیشه ای باعث می‌شود نور در یک فضا بهتر انتقال یابد، علاوه بر این موضوع پارتیشن شیشه ای زیبایی بسیار زیادی دارد و می‌تواند به خوبی مدرنیته را به نمایش بگذارد. همچنیم پارتیشن شیشه ای انواع بسیار زیادی دارد؛ به همین علت اگر در فضایی حفظ محرمیت مد نظر باشد، می‌توان از انواع مات یا هوشمند استفاده کرد.

دیگر مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای عبارتند از:

  • عایق صوتی و حرارتی (در صورت استفاده از شیشه‌های دوجداره)
  • نگهداری آسان
  • نصب ساده و کم دردسر
  • هزینه مناسب نسبت به انواع دیوار کشی
  • در صورت استفاده از شیشه های با کیفیت دعوا و ماندگاری بالا
  • سهولت در تمیز کردن

مزایای پارتیشن

انواع پارتیشن شیشه ای

همانطور که پیشتر اشاره کردیم پارتیشن شیشه ای در انواع مختلفی طراحی و اجرا می‌شود، با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید بهترین نوع پارتیشن شیشه ای را برای استفاده در ساختمان انتخاب کنید. به صورت کلی پارتیشن شیشه ای از دو بخش فریم  و شیشه تشکیل می‌شود. اما انواع بدون فریم پارتیشن شیشه ای نیز وجود دارند که به دلیل سادگی و زیبایی زیاد در بین افراد به محبوبیت بسیاری رسیدند. از انواع پارتیشن شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع پارتیشن شیشه ای از لحاظ نوع شیشه

احتمالا می‌دانید که بخش اعظم پارتیشن شیشه ای را متریال شیشه تشکیل داده است. اما همانطور که گفتیم این شیشه می‌تواند به صورت مختلف در پارتیشن شیشه ای مورد استفاده قرار بگیرد. پارتیشن شیشه ای تکجداره، دوجداره، مات؛ طرح دار از انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس طرح و نوع شیشه هستند.

انواع پارتیشن شیشه بر اساس سیستم

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد از اجرای پارتیشن شیشه ای صرف نظر کنند، این است که شیشه کاملا شفاف است و محرمیت را نمی‌توان در آن حفظ کرد. باید بگوییم که پارتیشن شیشه ای هوشمند، یکی از انواع پارتیشن شیشه ای است که می‌تواند به صورت سنسوری یا با کنترل از راه دور، در دو حالت شیشه‌ ساده و شیشه مات به کار گرفته شود.

انواع پارتیشن شیشه ای ثابت و متحرک

شاید بتوان اصلی‌ترین تقسیم بندی پارتیشن شیشه ای را دو نوع متحرک و ثابت عنوان کرد. مفهوم پارتیشن شیشه ای ثابت که کاملا مشخص است، پارتیشنی است که در محل خود ثابت است، بازشویی در آن نیست و امکان جابه جایی آن وجود ندارد. اما پارتیشن شیشه ای متحرک، با انواع مختلفی که دارد، دارای بازشو است و در نوع چرخ دار آن، می‌توان به پانل ها را جابه‌جا کرد. این پارتیشن شامل انواع مختلفی مانند؛ پارتیشن شیشه ای کشویی، پارتیشن لولایی، پارتیشن شیشه ای چرخ دار و … می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به پارتیشن شیشه ای و انواع آن بپردازیم و برخی از مزایای آن را برای شما شرح دهیم. این مقاله توسط کارشناسان نمادیزاین مجموعه ای با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه اجرای انواع سازه های شیشه ای نگارش شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع پارتیشن شیشه ای و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به وب سایت نمادیزاین مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان این تیم در ارتباط باشید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X